خاطرات آقای کم حرف

اینم شده زندگے ما ...

خاطرات آقای کم حرف

اینم شده زندگے ما ...

طبقه بندی موضوعی

اندر احوالات کنکور لعنتی

جمعه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۳۹ ق.ظ

های

امروز کنکور دکتری بود. من نه موافق تعویق کنکور هستم و نه مخالف آن. به هر رو هم مزایایی دارد و هم معایبی. مسئولین مملکت هم که فقط به فکر پول خودشان هستند. عملا قرار نیست چیزی درست بشود. برای من تعویق خوب نبود. هم حوصله ام سر رفت، هم به کارهایی که میخواستم انجام بدهم نرسیدم. اما به هرحال کرونا خطرناک است؛ شاید برای من که پاک باخته ام تفاوتی نداشته باشد اما برخی داوطلبان بیماری زمینه ای دارند و خب حق دارند که بترسند. در این بین مافیای خود ساخته مسئولین دنبال سوء استفاده همیشگی خود هستند و مصداق بارز تیشه به ریشه آموزش مملکت!

حال و حوصله این چرندیات کنکوری را ندارم. خسته شدیم از سرزمینی که هیچ وقت قرار نیست درست بشود. من اما نمیدانم این حاکمان چطور شامگاه سر بر بالین میگذارند، مگر میشود؟ مگر امکان دارد؟

فعلا که شده است. تا انگلیس و شوروی هستند اوضاع سرزمین ما بهتر از این نخواهد بود. اما از این میترسم پس فردا در قیامت هم بگویند: شما بفرمایید جهنم چون ایرانی هستید، بقیه بفرمایند در بهشت برین! بعید هم نیست. فکر میکنم آن زمان ها امام رضا (ع) ما مردم ایران را نفرین کرده است چون به او سم دادند. واقعا این یکی هم بعید نیست؛ شاید نحسی همان خیانت ما را گرفته است و امروز مثل عراق و سوریه و فلسطین شده ایم. البته عربستان وضع خوبی دارد که آن هم دلیلش را نمیدانم. کلا نمیدانم؛ اگر بخواهم تراوشات ذهن ناقصم را بنویسم همه خل و چل میشوند.

بگذریم، این دری وری ها ما را به جایی نخواهد رساند.

الان باید چه کنم؟

خیلی مشوش هستم. در شرکت هم گاهی از بچه ها رنجیده خاطر میشوم. صبور هستم اما برخی مواقع دیگر واقعا کم می آورم. آنها حرفه ای هستند و اخلاق حرفه ای هم دارند لیکن گاهی روی حرف اشتباه خودشان پافشاری میکنند. الان صبر میکنم به این امید که خودشان درک کنند و فکر میکنم که پس از مدتی متوجه اشتباه خودشان خواهند شد. امیدوارم که بشوند.

میخواهم به آنها بگویم که خواهان تمرکز روی زمینه مورد علاقه خودم هستم.

متاسفانه بچه ها چون مطالعه اندکی دارند و در فضای شگفت انگیزی مانند لینکداین عضو نیستند حرف های مرا درک نمیکنند. همه چیز که تجربی نیست؛ گاهی باید چند سال هر روز مطالعه کنی تا برخی نقاط کور مسئله را متوجه شوی. اما بالاخره یک روز به آنها میگویم که وقتی مطالعه کافی ندارید خواهشا اینقدر روی نظر اشتباهتان پافشاری نکنید.

بگذریم، این هم مهم نیست.

برویم سراغ مقوله مهم ازدواج! [خنده] یاد فیلم آتیش بازی افتادم! آدم هر چه بیکار تر و علاف تر میشود ذهنش بیشتر سراغ این چرندیات میرود. البته چرند هم نیست. در ایران چرند شده است؛ یا شاید هم نه کلا چرند شده. نمیدانم. خب داشتم فکر میکردم که من آدم عجیبی هستم. پیش خودم میگویم: ازدواج نمیکنم پس بیخیال دنیا و هر چی که هست؛ گور بابای کارآفرینی و مهندسی و اپلای

فکر کنم من نوع خاصی از انسان هستم که به هیچ دردی نمیخورد. البته شاید هم «جک ما » در وجودم دارم و خبر ندارم. به هر حال این هم یک احتمال است.

به قول رفیقم: ایلان ماسک با اون همه دبدبه کبکبه ش با هالیوودی ها میتابه! کیف دنیا رو میبره!

چون من علاقه زیادی به ایلان دارم رفیقم همیشه او را بر فرق مبارک میکوبد!

بگذریم، ایلان هم برای ما نون و آب نشد.

والا به خدا چه کاریست خودمان را علاف کرده ایم.

بیایید پیرامون زیبایی های زندگی صحبت کنیم.

زندگی زیباست

به سلامتی روزی که در یک جای همین کره خاکی، تنها کنار ساحل، فارغ از بهشت و جهنم، بیخیال خیر و برکت دنیا همراه یک نخ سیگار بهمن (ما یه نخ بهمن چی رو به صد تا پاکت مارلبرو پایه بلند نمیدیم دااش[خنده!]) دود کنی هر آنچه میخواستی و نشد و نمیخواستی و شد.

از این مقوله هم بگذریم،

دیگر چه بگویم

هیچ

اگر هیچ نگویم سزاوارتر است.

خب دیگر من خسته شدم؛ نوشتن چرت و پرت کافی ست.

وقت است تا بخسبیم؛ ببینیم فردا برایمان چه تقدیری رقم زده شده است.

 

 

امیدوارم دنیا باب مراد ما گردد. امیدوارم اندکی دلمان شادتر بشود.

امیدوارم آن سیبی که قرار بود هزار تا چرخ بخورد و پایین بیاید هرچه زودتر چرخ هایش را بزند و فرود بیاید؛ بلکه بخت برگشته ما ایرانیان هم باز شود.

 

 

 

روز و روزگار خوش

 

 

  • کم حرف آقا

نظرات  (۳)

  • آنه شرلی با موهای خرمایی
  • انشالله 

    ازین کنکور لعنتی همه خسته ایم ...:-(

    حال دل همگی خوب 

    پاسخ:
    کنکوری چو کنکوری ببیند خوشش آید [خنده!]
    امیدوارم به خیر بگذره
    درود
  • آنه شرلی با موهای خرمایی
  • :-)

    البته من کنکور سراسری ..

    انشالله .درود خدایان بر شما باد (خنده!)

    ب نظرتون برای ما تعویق میخوره 

    پاسخ:
    فکر کنم نه
    یا شاید هم مجدد یک تعویق دو هفته ای بدن
    کشور با سرعت داره به سمت ورشکستگی میره و همشون میدونن، اما گیر افتادن اساسی 
    فرض کن تو یه اتاق میخوای یه گربه رو بگیری؛ تا آخرین لحظه بهت چنگ میندازه و تسلیم نمیشه
    اینا همون گربه هستن
    توصیه: من دین و زندگی کنکور کارشناسی رو قبل کنکور خوندم و از نقطه ای که چند بار امتحانش رو افتاده بودم به 60 درصد رسیدم. و اینکه امیدوار باشین. بچه های کارشناسی برعکس ارشد و دکتری هنوز بچه هستن و نازک نارنجی... با یه اتفاق کلا به هم میریزن، اینه که الان اگه زرنگ باشید راحت میاید بالا.
  • آنه شرلی با موهای خرمایی
  • من ب شخصه میخوام ک یه دو هفته تعویق بخوره حداقلش ب خاطر اینکه دوهفته اخر تیر هی میگفتن تعویق و... کلن استرس وهمه چیز تاثیر گذاشت و حداقلش با دوهفته جبرانش کنن...

    تو دین و زندگی سال دوم ی متنش هس میگه جهنمیان میگن شیطان و بزرگانمان سبب دوری ما از کار نیک شدند حالا برای ما کنکوری ها هم باس بگن مسعولان بی مسعولیت و ایضا فقط ب فکر خویش سبب دوری ما از درس شدند هرچند ک خودم خودم رو مقصر میدونم ولی هو اوناهم کم تقصیر ندارن .... گربه رو خوباومدین ولی خو گربه ها ناراحت میشن اسمشونو برا اونا گذاشتین خخ.

    درسته پارسال خودم در عرض یه هفته سی هزار تا رتبمو نسبت ب ازمون ازمایشی جا ب حا کردم ولی دیونگی کردم موندم پشت کنکور امسال هم ک خب بدتر از پارسال ..ولی خو من باید بهش برسم #پرستاری

    میشه معجزه کرد ..:-)

     

    پاسخ:
    تا باشه از این دیوونگی ها [خنده!]
    میگن 10 درصد انتهایی هر کاری از 90 درصد ابتدای اون کار سخت تره.
    پس بدونید که همین الان هم خیلی ها جا زدن
    اگه شما اون 10 درصد رو با اعتماد به نفس کامل و بدور از حواشی، هوشمندانه مطالعه کنید==> قطعا موفق میشید!
    حتی 1 درصد هم به شکست فکر نکنید
    احتمال اینکه کنکور عقب بیفته کمه، اخبار تعویق رو کامل بزارید کنار، به هیچ وجه دنبال نکنید، تاکید میکنم به هیچ وجه
    تمرکز صد درصدی روی کنکور
    گوربابای هر چی که اون بیرونه، هر کی هرچی خونده مهم نیست، فقط رو به جلو، بدون ترس 
    هر وقت کم آوردین با چشمان بسته تا 20 بشمرید، یه نفس عمیق، و دوباره شروع!
    من تو خونواده مثل شما داشتم خوب میدونم الان چه حسی دارید.
    به هیچ چیز فکر نکنید
    نباید به بقیه نگاه کنید
    گذشته ها گذشته و اصلا مهم نیست؛ شما قوی تر از پارسال هستید چون هیچ چاره ای جز این ندارید و این آخرین شانستونه... به جای اینکه با نا امیدی این فرصت از دست ندید، با ذهنیت محکم اون رو به چنگ بیارید.
    فعلا همین، واسه فکر در مورد بقیه احتمالات وقت هست
    تمام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی