خاطرات آقای کم حرف

اینم شده زندگے ما ...

خاطرات آقای کم حرف

اینم شده زندگے ما ...

طبقه بندی موضوعی

حالا هی برو حالا هی بگرد !

پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳ ب.ظ

عرض کنم که این چند روز حسابی راجع به اپلای و انتخاب گرایشم فکر کردم.

بحث اپلای را به جاهای خوبی رساندم و اطلاعات زیادی بدست آوردم. این مطالب را بیشتر از سایت Apply abroad و Msinus جمع کردم. خوشبختانه تا الان اوضاع خوب است و من به آینده خوشبین شده ام :) بعدا مطالبی را که جمع کرده ام به صورت پست هایی جداگانه قرار میدهم تا بقیه مجبور نباشند همه ی سایت ها را بگردند. اما از حق نگذریم کار بسیار سختی در پیش دارم. این را با خواندن تجربه دیگران خوب حس کردم.

TOEFL بالای 100، GRE (V & Q) بالای 150، GRE(AW) بالای 3.5 در کنار یک GPA بالای 17 و کار پژوهشی خوب! بدست آوردن تک تک اینها کار ساده ایست، اما داشتن همه اینها در کنار هم کار هر کسی نیست. به هر حال راهیست که باید رفت.

در همین فکر ها بودم که یاد یک چیزی افتادم. در دوران دبیرستان به طور اتفاقی به یک ارتباط جالب بین هندسه، ریاضی و برق پی بردم! وقتی یادم آمد خیلی خوشحال شدم :) باید دنبال کار را بگیرم و ببینم ارزش تحقیق دارد یا نه.

بحث انتخاب گرایش را تا فیها خالدون دنبال کردم! همان نتایج قبلی دوباره تکرار شد. قدرت یا مخابرات. گفتم بهتر است یک استخاره بگیرم و تکلیفم را روشن کنم. در اینگونه موارد من از پدرم میخواهم که به مسجد محلمان برود و با قرآنی که آنجاست استخاره کند. دو شب بود که میخواستم به پدرم بگویم اما هر بار یک مشکلی پیش آمد. اما امشب به پدرم گفتم که برای مهندسی مخابرات استخاره کند. او هم موافق بود.

وقتی که از مسجد آمد به او گفتم نتیجه چه شد. گفت: قدرت و مخابرات خوب آمد اما الکترونیک بد !! گفتم: پدر جان من گفتم فقط برای مخابرات استخاره کن. گفت: خوب است دیگر یکی از همین دو تا را انتخاب کن.

این میان چند چیز قابل توجه بود:

- پدر بیچاره ام نمیدانست برق گرایشی بنام کنترل هم دارد :) فقط همان سه تا را می شناخت.

- نتیجه استخاره مثل همیشه بر وفق مراد بود و باز هم من شرمنده پروردگار شدم.

- بعد شام پدرم کمی فکر کرد و گفت: برو مخابرات !! خواهرم هم گفت: کم حرف به خودت بیا، مخابرات خیلی با کلاسه، همین را انتخاب کن !!

راجع به استخاره هم من یک توضیحی بدهم شاید به درد خیلی ها بخورد:

من به استخاره اعتقاد دارم اما نه هر نوع استخاره ای. استخاره با قرآن در مسجد را خیلی قبول دارم، به ویژه اگر توسط یک فرد پاک و درستکار انجام شود. استخاره سایت آوینی را هم قبول دارم و برای کار های کوچک از آن کمک میگیرم. این وسط شرایط استخاره هم خیلی مهم است. من همه شرایط را نمیدانم اما مهم ترین هایش عبارتست از:

- در موارد خیلی ریز استخاره معنی ندارد. فقط زمانی سراغ آن میرویم که واقعا بین یک دو راهی گیر افتاده ایم.

- باید قبل از استخاره تمام جوانب را در نظر بگیریم و کامل تحقیق کنیم تا بعدا پشیمان نشویم.

- از خداوند بخواهیم که ما را ببخشد.

- استخاره را از ته قلب قبول داشته باشیم و نتیجه هر چه که آمد بگوییم چشم!

من اینگونه عمل میکنم و همیشه از نتایج راضی بوده ام. 

آهنگ سادس از امیرعباس گلاب را دوست میدارم

[Golab]

سادس
عشق یه اتفاق افتادس
که دلم کم بابتش نشکست
اما پیش اون بی ارادس ، سادس
دیدمت ای وای عقل از سرم افتاد
تب تند نفسات آخر شکستم داد
بودنم انگار رفتنو یادت داد
میری ام برو عزیزم هرچی بادا باد

  • کم حرف آقا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی