خاطرات آقای کم حرف

اینم شده زندگے ما ...

خاطرات آقای کم حرف

اینم شده زندگے ما ...

طبقه بندی موضوعی

کلاس زبان برم یا خودم بشینم بخونم؟

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸ ب.ظ

یکی از سوالات رایج کسانی که در ابتدای مسیر هستند، اینه:

"لازمه از همون مقطع اول کلاس زبان آلمانی برم یا میشه خودم هم بخونم؟"

 

جواب من:

کلاس زبان آلمانی با کلاس زبان انگلیسی فرق می‌کنه. کسی نمیره آلمانی بخونه تا فقط آلمانی خونده باشه! بلکه غالب کسایی که آلمانی می‌خونند، می‌خوان برن آلمان. به همین خاطر خیلی ارزش داره که برید کلاس زبان آلمانی و اونجا دوست پیدا کنید. کلاس زبان آلمانی، حداقل این 6 تا فایده را برای من داشته:

  1. به خاطر همون کلاس زبان، من الان توی 5 شهرِ هانوفر، آخن، اشتوتگارت، ایلمنا و برلین رفیق دارم! اگه یه موقعی خواستم این شهرها را ببینم، می‌دونم که اونجا آشنا و جای خواب دارم;)
  2. گاها بعضی‌هاشون میرن ایران و اگه من چیزی داشته باشم، می تونم بدم بهشون تا برام ببرند. گاها هم خانواده‌ام بهشون یه سری وسایل سبک میدن تا بیارند.
  3. گاها به دوستای کلاس زبانم زنگ می‌زنم و مشورت می‌کنم و ازشون در مورد این محیط جدید اطلاعات می‌گیرم. 
  4. کسایی که کلاس زبان میرن، مثل شما خودشون قبلا شروع کردند به گردآوری اطلاعات. شاید حتی برادرشون هم آلمان باشه و به همین خاطر چند در مورد دانشگاه برادرشون اطلاعات کاملی داشته باشه.
  5. خود معلم زبانتون اگه حتی فقط با 10 درصد زبان آموزهای پیشین هم ارتباط داشته باشه، اطلاعات به روز و مفیدی خواهد داشت که می‌تونه بهتون منتقل کنه.
  6. مطمینم دانسته‌های دوستانم در حین تحصیلم هم خیلی به دردم می‌خوره. یقین دارم که یک سال دیگه، در مورد نوشتن تز ارشد هم از تجربه و نظرشون استفاده خواهم کرد.

 

با توجه به متن بالا، دیگه لازم به تذکر نیست که: حتی اگه کلاس خصوصی از کلاس عمومی ارزون‌تر در میاد(!)، باز هم برید کلاس عمومی.

خداییش اشتباهه که آدم بیاد آلمان بدون اینکه توی ایران کلاس زبان رفته باشه...


[نوشته‌هایی مدون در مورد آلمان]


  • کم حرف آقا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی