خاطرات آقای کم حرف

اینم شده زندگے ما ...

خاطرات آقای کم حرف

اینم شده زندگے ما ...

طبقه بندی موضوعی

کدام راه؟ کدام گرایش؟

يكشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۴۱ ب.ظ

مشاهده کداین روزها بیشتر فکرم درگیر مسائل خانوادگی و درسم هست. نمیدانم همه ی هم سن و سال های من اینقدر مضطرب هستن یا فقط این منم که اینطور دارم اذیت میشم.

از لحاظ درس که نمیدانم کدام گرایش را انتخاب کنم ، الکترونیک یا مخابرات یا قدرت یا کنترل.

مخابرات کمی سخت است و یکم با الکترومغناطیسش مشکل دارم، یعنی اگر قرار باشه همه ش همینجوری باشه واقعا غیر قابل تحمل میشود. باید ببینم بقیه چی میگن شاید اینجوری نباشه و من هم ازش خوشم بیاد. ارتباط بیسیم در مخابرات رو خیلی دوست دارم ولی باز میترسم دوام نیاورم. اساتید دانشکده خوبند و میشه روشون حساب کرد. یکی از اساتید را بسیار دوست دارم و یکی دیگر از اساتید هم با ما فامیل هست :) و زمینه کاری خوبی هم دارد.

کنترل را کلا زیاد دوست ندارم . یعنی از ابزاردقیقش گرفته تا مباحث رباتیکی و اینها .البته شاید یک سری مباحث دیگه باشه که من نمیدانم و باید بازهم تحقیق کنم. اساتیدش خوبند به ویژه یکیشان که عالی هست. اگر بخواهم کنترل بروم فقط به خاطر آن استاد میروم.

الکترونیک را کمی تا قسمتی دوست دارم. به برنامه نویسی  زیاد علاقه ندارم. و بیشتر علاقه ام به سمت ساخت ادوات الکترواپتیکی هست.یعنی تلفیقی از الکترونیک و اپتیک. تنها مشکلی که هست من با سیستم های دیجیتال و معماری کامپیوتر رابطه خوبی ندارم و میترسم بعد ها برایم مشکل ساز باشد.اساتید دانشکده خوبند و یکیشان خیلی باتجربه است و از الکترواپتیک هم سر در می آورد. شاید سختی دیجیتال را برای کار با آن استاد تحمل کنم.

قدرت اما پدر ما را در آورده است! این گرایش را دوست دارم اما کمی در حل مسائل مشکل دارم. کلا فیزیکم خوب نیست و ممکن است در حل مسائل ماشین به مشکل بخورم. اساتیدش خوبند اما پیدا کردن استادی که به من کمک کند بسیار سخت است چون اکثرا دانشجوی دکتری دارند.


تمام گرایش ها مزیت هایی دارند که قابل اغماض نیست .به هرحال من  باید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشم ، و بررسی کنم در کدام گرایش بیشتر میتوانم رشد کنم.

مخابرات یک علم High Tech هست و در امریکای شمالی بازار داغی دارد در ایران اما اصلا اوضاع خوبی ندارد. پیدا کردن استاد در دانشکده که حاضر باشد با یک دانشجوی کارشناسی همکاری کند و به اصطلاح او را زیر پر و بال خودش بگیرد کمی مشکل است اما امیدوار هستم. فقط میماند مشکل درس الکترومغناطیس که باید حل شود. ای کاش یک دوست مخابراتی داشتم.

کنترل به احتمال زیاد منتفی ست چون دید خاصی نسبت به آن ندارم. بازارش در امریکای شمالی خوب است.  تنها مزیتش یک استاد خوب است که اگر او هم حاضر نشود به من کمک کند کارم تمام است.

الکترونیک در اروپا و استرالیا خوب است اما در ایران و امریکای شمالی وضعش متوسط است. این گرایش تنها در صورتی خوب از آب درمی آید که هدف را روی الکترواپتیک بگذارم .استاد دانشکده را راضی کنم که قبولم کند. یک امتیاز دیگر برای الکترونیک این هست که یک نفر از اساتید دانشکده فیزیک اپتیک کار حرفه ای هست و آزمایشگاهی کار میکند. اگر بتوانم هم زمان با استاد خودمان و آن استاد کار  الکترواپتیکی و فوتونیکی کنم خیلی خوب میشود.

قدرت باز بیخ خر ما چسبیده است و ول کن هم نیست! بازار کارش در مباحث High Voltageدر اروپا و استرالیا هم چنان خوب است و در امریکای شمالی فقط Renewable Energy ها خیلی خوبند.در ایران هم که همه میدونن که عالی نباشد خوب هست.من به قدرت علاقه دارم اما احساس میکنم کمی قدیمی شده است. پیدا کردن استاد هم یک مشکل بزرگ هست.


این آهنگ عاشقت شدم  آقای میثم ابراهیمی هم که از اول سامر ما را دیوانه کرده

[♪♪♫♫♪♪]

بودن کناره تو شده تنها آرزوی من فقط
این محاله که یه روزی قلبمو ازت بگیرمو ببینی خسته ام ازت
هیشکی غیر تو نمیتونه قلبمو بگیره از خودم
دیدمت یه لحظه قلبم از تو سینه پر گرفتو تا همیشه عاشقت شدم
تا همیشه عاشقت شدم …
عاشقت شدم عمیقه حس بینمون حسرتش میمونه روی قلب خیلیا
دست من که نیست تموم زندگیم تویی حس بینمونو دست کم نگیریا


چه کار کنم؟

واقعا نمیدونم باید چه کنم اما دلم میخواهد جایی بروم که تا به حال کسی قدم نگذاشته است

مثلا یک جزیره کوچک در میان اقیانوس آرام را کشف کنم! 

یک مسیر جدید را بروم

یک کار جدید انجام بدهم

ای خدا خودت کمک کن

  • کم حرف آقا

نظرات  (۱)

امیدوارم بهترین انتحاب رو داشته باشین
دروس مهندسی برق حدودا تا ترم سه یکسانه
اگر هم بعدش دیدین خوب پیش نرفتین میتونین تغییر بدین
پاسخ:
سلام
بله حرفتان کاملا صحیح است، تغییر گرایش هم نکته + بود که به آن توجه نکردم.
سپاسگزارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی